همشهری آنلاین: هاشمی رفسنجانی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام میان اهل تسنن و تشیع در استان سیستان و بلوچستان گفت: هرچه نگاه مسئولان به آن خطه راهبردی تر باشد، منافع آن به کل نظام، اسلام و مردم می‌رسد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان کنونی و نمایندگان ادوار مردم شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، این استان را پیشانی جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرقی کشور توصیف کرد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی و ترکیب جمعیتی این استان به گونه‌ای است که هرچه نگاه مسئولان به آن خطه راهبردی‌تر باشد، منافعش به کل نظام، مکتب اسلام، مردم و برادران اهل تشیّع و تسنن می‌رسد.

وی با یادآوری طرح‌هایی که در دوران سازندگی برای آن استان به ویژه در بخش مهار آب و آبرسانی به اجرا درآمده بودند، خاطرنشان کرد: اگر آن طرح‌ها پیگیری می‌شد و ادامه می‌یافت، امروز شاهد خبرهای ناگوار مهاجرت جوانان به ویژه تحصیلکردگان استان سیستان و بلوچستان نبودیم.

رئیس مجمع تشحیص مصلحت نظام، چاه نیمه، مرکز تحقیقات در مرز و برنامه‌ریزی برای استحصال از آب رودخانه هیرمند را از نمونه‌های این طرح ها عنوان کرد و گفت: خاک حاصلخیز سیستان را نباید تشنه بگذاریم که مردم با گرد و غبار و طوفان تهدید شوند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای اجرای طرح‌های دانش بنیان در کشور اعلام کرد و افزود: این دانشگاه برای استان سیستان و بلوچستان اولویت قائل می‌شود تا جوانان تحصیلکرده آن منطقه طرح‌های علمی خویش را عملیاتی کنند.

در آغاز این دیدار نیز تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و موانع اجرای طرح‌ها و همچنین ارایه پیشنهادها و راهکارها برای کم کردن معضل بیکاری و جلوگیری از مهاجرت پرداختند.

آنان تاکید کردند که سیستانی‌ها، از مردم وفادار به اسلام و انقلاب بوده و در نظام اسلامی شهدا، بهترین سند برای نشان دادن وفاداری مردم هستند.

کد خبر 264331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha